fredag 1 maj 2009

"Stängt mellan hägg och syren."

I går kväll firade vi en försenad påsk ihop med några goda vänner. Låter de konstigt? Jo. Dom brukar bjuda oss varje påsk, men i år så va dom bortresda på påsk så de blev att fira den i går.



Fick ta de lungt, skulle upp i gyningen idag. Andreas, sonen, skulle iväg på Vildmarksläger.
Vi for iväg från Kvistabo redan klockan 08.00
De var samling på Skogaryd klockan 0900. Vi var där i god tid. Andreas har med en kopmpis dit, så de blir nog kul för dom.. På programet i dag så va det skytte för dom. Vi får se om han har med nåt pris hem..Det har för övrigt vart en stråland dag här. Jag har flyttat runt lite av våra mobila jakttorn.
Satte ett här igen . De var härifrån jag sköt den första grisen på Kvistabo`s marker. När vi åkte hem i går kväll, tog vi en sväng hit med bilen. De sprang då iväg minst två suggor och många kulttingar. Dom va små.. Men jag tror att vi får börja att skjuta alla som kommer ihåll nu.
Dom små på cirka 10 kilo är ju lagom på grillen.

" Stängt mellan hägg och syren."
De va ju så skomakaren sa. Å de har även jag tagit fasta på . Därför har ja semester nästa vecka. Jag har tänkt vaka en hel del gris då. Vi får se om jag får med nån mer, de är ju månsken denna vecka..

Har även bokat en buss till Jönköping lördagen den 23 maj. Det är ju jaktmässa där den helgen. Så se upp alla bloggläsare, så ses vi där.
Mer INFO kommer senare. Men vill ni åka med, så hör av er. Ni kan maila mig på kvistabo@euromail.se

2 kommentarer:

XJAKT sa...

Jo, då ses vi där :)

Kvistabo´n. sa...

De gör vi.