lördag 15 augusti 2009

Bjärkemästerskap.

I dag har vi haft jakskyttemästerskap på jaktbanan. Programmet var upplagt utav en av de äldre i föreningen. Så vi sköt på grisen på 50 meter, stående med valfritt stöd. Sedan sköt vi på en hjortfigur på 80 meter, sittande med stöd. Sista målet var en älg på 80 meter, även den stående med valfritt stöd. Fem skott på varje mål. De var 10 ringars tavla på samtliga mål. Alla mål stod stilla. Inga löpande mål på denna skjutning alltså. Vi var totalt 32 skyttar. Jag trodde de fanns fler jägare än så i våran komundel.

Låter de som de var en enkel skjutning?? Ja vist var de det..
Eller som en älgjägare sa för några årsedan, som sköt ett skott på en älg som stod stilla. När jaktledaren kom dit för att göra eftersök, så frågade han varför han inte sköt ett skott till.
"- Om jag inte träffar när han står still, är det väl fan ingen ide att jag skjuter när han springer."" Älgen låg efter ca: 100 meter........

Mästarinnan ser ni här. http://kvistabo.blogspot.com/2009/05/bussresan.html
Jag skrev ju redan i maj att hon är en Mästerskytt. Gunnel hade 150 poäng av 150 möjliga.. Jag lyckades bli femma med mina 140..

Tvåan hade 149 poäng. Trean och fyran hade 148.
Om man tar bort eliten där i toppen, så måste man väl kunna säga att jag vann??
Grattis Gunnel.

Måste även säga att Gunnel är en hejare på sporting. Hon har varit med i landslaget där.
Hon va även med i vårat jaktlag några år i början på -90 talet



Lägger in en bild på mig å Buck från 2003. Buck har just klarat sitt förstapris på älg. De vet e fan om inte husse ser nöjdare ut än Buck?...

Har även bestämt mig för å gå med som dommaraspirant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

danny kolla denna länken http://www.youtube.com/watch?v=FIr4IdsR31E

Kvistabo´n. sa...

Hehe,anonym, de ska fan vara varg..

Unknown sa...

Grattis till vinsten i skyttet