fredag 20 maj 2011

Morgonrodnad.

På åteln tycks det inte vart några mer besök sedan jag sköt den lilla galten i onsdags. Idag har jag fyllt på tunnan med 90 nya färska kilo med majs. Tjäreträt fick även det en omgång med Hälsingetjära. De sas i början när vi fick svin här, att man skulle använda boktjära för att locka svinen. Jag har frågat några som har jagat gris några mer år än mig va dom annser. Svaret blev att "tror du mer på den dyra boktjäran, så ska du annvända den"". Och de tycks nog vara så. Den billigaste fungerar lika bra.

Nu när jag har fått fart på datorn igen, så hitta jag några bilder som jag tog en morgon i april när jag var på väg till jobbet.


Tänk va fort de går för solen att komma upp..


På den minut jag stod still så ser man hur ljuset ändras.-



Hoppas att man även i morgon får en bra dag i Paradiset.


HA NU ALLA EN GOD HELG.






Inga kommentarer: