torsdag 23 juni 2011

"Vid lägerelden."

Jag hoppas att ni inte missade jaktprogrammet som SVT 1 sände på bästa sändningstid idag.
De va ett finskt program som handlade om vildsvinsjakt i Sverige.
När de sändes?? Jo klockan 17.15 idag.. De slog säkert tittarrekord..

Hur som helst va de ett kanonbra program. Tyvärr har jag inte hittat de på SVTPlay....
Ska kolla på text-tv om de kan tänkas gå i repris.

De va i allafall trevligt att få se Ola Melkersson på jakt i dom småländska markerna. Smygjakten lyckades inte. Men på åtlarna föll ett par fina grisar.

Annars kan jag lova att smygjakt på gris är de mest spännande som jag hitills vart med om. När man har fått vara med hos P.B i vetefälten och smyga, och man är inne på mindre än 8 meter från grisen, och ändå inte ens ser ryggen på den, då kan jag lova att de blir puls..

I gårkväll satte jag mig i mitt favoritgömsle. Kan hända ni tycker jag är lat, men från bilen har jag fått många fina bilder under åren.

Denna sångsvan blev dock lite orolig när jag fick vevat ner högerrutatan. Fick ett par fina bilder på henne tycker jag..

Jag har kört runt på mitt "gömsle" i ett par tusen mil på lite olika marker under åren. Videofilm finns på många älgar, ska bara försöka få fört över dom till det digitala mediet också.

Men jag tror att denna bild på en årskalv som är röd, tagen innan midsommar, finns inte i mitt "arkiv".

Jag var tvungen att smyga ur "gömmslet" för att få denna bild.

Har fixat lite med den i datorn också. Svårt å få de bra när mökret faller..


Just de. Nu går vi åter mot mörkare tider..

Men först firar vid Midsommar tycker jag..

Inga kommentarer: