måndag 23 januari 2012

Smitning.

I fredags ringde länsman och ville att jag skulle åka ut och kolla upp en rådjurskollision. Jag fick en sträcka på cirka en kilometer att gissa mig fram på var olyckan kunde ha skett. Ingen markering eller liknande hade satts ut. De skulle heller inte vara några synliga skador på bilen.
Jag annsåg att de skulle bli ganska besvärligt att finna platsen.
Min kommentar till "polisradion" blev att hon i princip kunde sätta dit bilföraren för smitning och att jag nog fortsätter med mitt....
Under helgen har det ramlat ner lite snö. Är väl ok med lite spårsnö så länge snötäcket håller sig under fem centimeter.



2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Vi fick 10 cm och det är väl inte sådär bra för mina taxar. Nu är det ju bara helgen kvar på rådjursjakten för dem.

Vildsvinsjakt.net sa...

Idioter som inte kan märka ut olycksplatser.