lördag 20 april 2013

Vårgris.

Efter att ha matat alla dovhjortar hela vintern så så tycks det som att vildgrisarna åter har hittat tillbaka.

Hoppas att de kan bli en del trevliga jakter med både gris och hjort i passen till hösten.


Vi har haft åtel bemannad sedan i tisdags utan att se nån gris. Dom har vart framme ett par nätter i rad efter att vi har lämnat kojan.

Men på fredagen så smög jag in dit strax före klockan 21,00. 

08.56 kröp jag upp över berget för att spana lite. Enligt åtelkameran så hade gresera bara vart där en minut före mig.
En av dom stod fri med hela sin bredsida så jag fick i väg ett skott som tog där jag hade tänkt. Denna bild är nog tagen 2 sekunder efter skottet. Om jag inte ser helt fel så ser man rumpan på en av de två som sprang till skogs alldeles mitt på den vänstra stolpen till spridarn.

Denna gris blev kvar. Ska nog bli fin på grillen.

Kul att även Peter fick skjuta en gylta ikväll så att de blev kö i slaktboden. 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis. Kul med gris og dov.

Lindsjö taxar sa...

Grattis. Va fina dovhjortar. Synd att vi inte har dem här i våra trakter

Ola sa...

Grattis till den goda jaktlyckan Dan. Trevliga bilder!