lördag 21 mars 2009

Foderspridare och potatisplock.

Idag har jag och Andreas skruvat ihop foderspridaren inne vid åteln. Just nu är den instäld på 6 sekunder. Det verkar som att det räcker så länge. Sprider ut ett par hekto per gång då. Men eftersom inte svinen är där varje natt, har ju hjortarna lite och äta ändå..


Den sprider inte så himmla långt, men jag slipper ju att åka dit varje dag och kolla. Det sitter nu även en åtelkamera där. Min kompis Tomas har satt upp en där. Ska bli kul och se vad som rör sig där..


Idag har vi haft + 12 grader här. Det har varit en strålande dag. Gick omkring en del i skog och mark och kollade efter vårtecken. Fick se två gulärlor på en gödelstack. Hann inte få upp kameran, så de blev ingen bild på dom. I min gammla fågelbok står det att dom flyttar hit i april? Dom var tidiga då.


Jag tog även en sväng förbi där våran lokala blomsterhandlare brukar sätta tidiga potatisar. Där var det stora spår och en del bök. Fick han inte plockat upp alla ifjol?? Får nog bli ett torn där med, så att han får nån skörd alls iår..

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Sådär ja. :) Stiligt!
Du får rapportera vad som kommer att röra sig på åteln. Kör ni med tjära också eller bara mat?

XJAKT sa...

Ser såå proffigt ut!

Lycka till!!

Kvistabo´n. sa...

Vi tjärar också. Donm träna är omtyckta..