lördag 22 augusti 2009

Skytteprov.

Idag har jag och Anders.B vart på älgbanan och försökt skjuta godkännt. För A.B var de inga problem. Han klara de snabbt. 3 serier så va han klar.. Hoppas han inte möter nån björn där i norr bara..
Jag får väl prova näst vecka igen.
Tur att man är jaktledare, så man kan ställa krav på alla andra.



På förmiddagen tog jag en sväng över Hede gärde. Där fick jag se en Ängshök. Jag har sett ett antal under dom år som jag har spanat fågel. Men det är alltid lika kul varje höst man får se dom.
Men det brukar vara senare, vid älgjakten i oktober, som jag sett dom flesta. Skulle var kul och veta var dom häckar. Bilden är från "nätet" Jag hinner aldrig med och ta nån bild på dom..

För cirka 30 år sedan köpte jag ett begangnat Novoflex 400 f. 5,6. til min Minolta 500. De har jag tagit många fina älgbilder med. Dom finns på diabilder. Ska försök scanna in dom digitalt på nåt sätt.


Inte lätt för en gammling som mig med allt det nya.....

http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Stora_Mellby/ Här hittar ni mitt väder. Ni hittar säkert erat med. Klart mycke bättre sida än SMHI.

4 kommentarer:

Boolia sa...

Det var fel,behövde 4 serier för att bli godkänd.

Kvistabo´n. sa...

Jag vet. Men man behöver ju inte alltid säga sanningen......

Anna-Sara sa...

sv: Hej Danne! Jadu, nog får jag ha en ds stor tur med mig om jag får skjuta en björn :) Men chansen finns ju även om den är mycket, mycket liten!

Unknown sa...

Jag har diakortsscanner om du är intresserad