lördag 12 december 2009

"Dagens rätt: Gräddstuvad pyttipanna."

Ny lördag, nya marker. Ja, så blev de faktiskt. Idag fick jag äran att följa med ett par kompisar till norra Bohuslän för att jaga. Rena "Norrland" för mig.

Och då menar jag mest terängen. Bara tall på bergen. Bra, man såg hur långt som helst på passet. Bilden är från första passet. Kronhjort och rådjur var lovligt. Spännande med kronhjort. Men, de var ingen synlig på hela korta dagen.
Kul och jaga när de är bra hundar i skogen. Drev från första minuten.

Efter ett par såter så var vi alla lite hungria. Inga problem när de finns en KOCK med i skogen.


Här ser ni kocken, Sven, i full färd med "Dagens".
.
Gräddstuvad pyttipanna med stekt fläsk. Kanonmat för en hungrig jägare. Tack Sven för de..
Inget skjutet under dagen, men de var några rådjur framme i passen. Två kom fram till mig, men passkytten stod inte still nog när de gällde....
Tack till alla ni, för att jag fick vara med.
När jag gick ur ett av passen så fick ja se att älgen hade hitta ett bestånd med tall, som dom tyckde var gott nog att beta på. Tänk vad naturen kan fixa till de. Har älgen börjat beta på en viss tall, så sätter den nya fina skott som älgen vill ha.
När jag fick se denna så kom jag tänka på Bonsai. De tar visst hundra år för en kines å få till en sånn....

Kolla här får ni se.

Inga kommentarer: