lördag 8 maj 2010

Rally.

Så har man då varit med om nått nytt.

Fick en förfrågan för ett tag sedan att få ratta ett ekipage i ett lokalt rally. Jag tackade ja till erbjudandet, med villkor att det skulle vara en femväxlad svensk.
Här nedan ser ni fordonet jag fick låna för en dag.


Fartsträckan var hela 18 kilometer lång. De var inlagt två depåstopp under turen.

Här är en bild från det första. 18 traktorer kom till start. Det var tipsfrågor efter hela vägen. Och de var inga lätta frågor dom hade fått ihop. För vem har hört talas om Teofron Muktell innan denna dag??

De var även en del manöverprov under resans gång. Här gällde det att träffa 10an.


Och här är beviset att jag gjorde de. Men domaren va hård, och gav mig bara en nia.
Jag ska inte lägga in nån protest. Mina svar på tipspromenaden och poängen på körningen räckte till en andra plats ändå..
Tack för vinsterna, och att jag fick låna ett vinnande fordon..
Som sig bör från ett STORT rally, har även jag lagt upp en "incar" film.

Ha nu alla en trevlig lördagskväll.

Inga kommentarer: