fredag 10 december 2010

14 dagar.

Tänkte gör ett försök och skriva lite på bloggen igen.

De händer ju just inte så mycket på den jaktliga sidan just nu. Det är mest att se till att det finns mat till både fåglar och övrigt vilt.

På torsdagen hjälpte Peter mig att få upp en ny bal med ensilage till min grisåtel, som nu enbart fungerar som foderplats till dovhjortarna. När jag vid sextiden ikväll smög upp dit, så stod det cirka 15 hjortar där och åt av den nya balen. Med det tempot som dom låg inne med, så lär balen räcka till minst tisdag....
Tänkte sätta mig med kameran en stund där i morgon, och försöka få lite bilder på flocken. De såg inte ut som att det var med nån hjort med stora horn med där, men jag får kolla lite bättre i dagsljus. Ändå lite märkligt att man kan gå in på cirka 30 meter innan dom ens reagerar i mörkret. Mat tycks vara viktigare än att fly...

Resten av kvällen skall jag ägna åt älgstatistik. Har fått in älgobsen från dom flesta lagen i älgskötselområdet. Och det blev cirka 7000 obstimmar i år. Detta gillas av Kvistabo'n. För de sägas att de bör vara minst 5000 timmar för att vara statistiskt rätt. Nu ska vi bara sammla in alla käkar för att kunna kolla ålder på alla vuxna djur som är skjutna.

Hitta en bild i datorn med en tomte på.
Om fjorton dagar så är han nog här, bara han får snabb transport med dom vilda djuren i skogen.



Jag har anat att det går ett rykte i byn, att jag skulle ha börjat med rally igen... Det finns ingen som helst grund för detta påstående. Kan hända att vägen inte riktigt går där jag tror, men utan codriwer så är det inte så lätt alla gånger... :)


Här är en favorit i repris. SJ tycks ju även denna vinter ha problem att komma fram i tid....



Ha nu alla en god och trevlig helg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oscar satt nog i tre timmar i vakkojan hos oss och tog kort i dag. Jag har inte sett dom men det är nog fullt i kameran tror jag

Kvistabo´n. sa...

Skulle jag nog tro. Jag kommer i rallyfart i morgon å kollar...