fredag 6 februari 2009

Grisvak.



Jag satt i två timmar i gårkväll.

Inte fick man då se denna bilden..

Det var lite dåligt med snö just på åteln. Men sockerbetorna som Peter och Anders har köpt hem, dom drar.

När jag var och kollade på eftermiddagen igår så gick där två älgar. Idag såg jag dom närmare dammen, där det också finns betor. Det var en ko med sin snart tvååriga tjurkalv..

Var är kalven från ifjol??

Hon får säkert två kalvar iår.

Jag såg inga hjortar idag, men det gick minst sex rådjur från betorna och majsensilaget som Orskar B. har fixat dit.

Ikväll blir det tv och en öl.. Sitter nog i Björkemad en stund på söndag..

Jag undrar om det igentligen behövs nån lampa på grisåteln?? Jag för min egna del orkar nog ändå bara sitta å vaka vid fullmåne och i den ljusa sommarnatten..
Jag va just uppe vid åteln i Björkemad. Kan undra om inte hjorten äter opp all majs jag lägger ut till grisen?.
Al snö va borta mellan betorna. Inget bök, men näsan hade vart mellan alla beter. Och de fanns inte ett enda majskorn kvar där. Skulle var intresant och höra om nån vet om hjorten kan äta majs??

2 kommentarer:

U.R sa...

Hehe.. är nöjd om jag får tillfälle att komma ut å det är måne.. :) Nu lyser ju inte bara månen utan även grisarna lyser, dock enbart med sin frånvaro.

Får nog bli en tur till far min i morgon och skrika på lite rävar och är det ljus nog så blir det nog en vak runda på grisarna.. :)

Unknown sa...

Då har jag äntligen kommit ut en natt.Heder åt Dan som har suttit så mycket på nätterna men så har det ju blivit nåt också.Hur lyckades dom jaga ut dom på 1700-talet.