fredag 18 mars 2011

Vårkännslor med bakslag.

Just när man trodde att våren var på väg, så kom det något vitt från himlen igen. Jag hade ju glömt hur snöfall såg ut, men i dag på morgonen så blev man olyckligt påmind igen. Men på väg från jobbet idag så fick jag se ett vårtecken i skyn. De var en flock med tofsvipor som var på väg norrut. Den kommande natten blir säkert kall för dom, men om SMHI håller va dom lovar så blir det redan nästa vecka temeraturer som liknar riktig vår. +10 grader har dom lovat redan på tisdagen.

I dag har jag kört upp lite majs till åteln. Tog med ett fulladdat batteri dit också. Man vet ju inte när vägen bär igen. De såg lite ut som att de hade vart en gris där å kollat lite på tjäreträt. Om en månad är det säkert ful fart där igen..??
Man får ju inte som Zita bara kolla bakåt. " Uppåt, framåt" är vad som gäller nu mera...


Fast en grisfot till middag är ju inte helt fel heller. Fast de passar nog bäst för hundar. Jag testa de på ett julbord en gång, men de var inget som jag kommer att rekommendera..
Ha nu alla en trevlig Helg.

Inga kommentarer: