torsdag 22 oktober 2009

OTUR!!!

Vad har jag gjort min "Diana" för ont.

De har sedan söndagen innan älgjakten varit rätt bra trafik vid åteln inne vid jaktstugan. Har inte orkat eller haft tid förrän ikväll att sitta en stund.
Jag satt vid datorn och fyllde i en del älgobs på www.viltdata.se , som har kommit in från lagen i skötselområdet. Gå gärna in och kolla där. Gå till län: Västra Götaland, VFO: Alingsås, Delområde:Alingsås 1, Jaktområden: 14-89-03-062 PR ÄLGSKÖTSEL

Vid 21.30 tog jag fram jaktkläder och gevär för att åka in till stugan. Var där strax innan 22.00.
Tyckte det såg lite skumt ut när jag rundade stugan. Nog fan måste de vara gris som står vid åtel, tänkte jag. Jo visst, och inte bara där. Såg en skugga som stod lite utanför lampans sken. Den grisen var ju bara en 25 meter från mig. Fick upp geväret i samma stund som den närmsta grisen fick vittring på mig. Dom for runt lite där då. En ställde sig med bredsida för en stund, men jag va för långsam. Sedan sprang dom in i skogen och vädra och frusta en stund, innan dom gav sig iväg. Jag hoppas, och tror, att dom bara blev lätt skrämda.

Jag räknade till fem olika grisar, och jag lovar att det var inga ÅRSGRISAR. De var minst 90 kilos allihop. Imorgon ska jag vara där i tid. Hoppas att nästa titel på bloggen blir "Svintur".....

Inga kommentarer: