fredag 22 januari 2010

Underhållning.

Ja, idag har det verkligen vart underhållning av åtel och foderplatser.

Jag har varit vid jaktstugan och lagt ut mer potatis och tjärat på "skubbeträt" med en halvliter ny tjära. Ska ikväll åka upp med en säck med betfoder också. Glömde den förut. Den förra säcken som jag la ut är efter en vecka helt borta. Grisen har nog ätit några kilon,men jag tror hjorten har tagit mest av betfodret.Fick lagt ute lite mer havre och engilages här hemma vid fågelbordet med. Jag har som mest sett fyra harar och fem rådjur framme här.

Peter och jag var i eftermiddags och vägde den skadade älgen som vi fick avlivat i onsdags. Den vägde mindre än vad jag trodde från början. Vikten var hela 117 kilo på denna tvååriga tjur.
Bra att den kom bort.

Andreas Carlgren har gjort ett uttalande om vargjakten.
Jag kollade på Debatt på SVT1 igårkväll, men jag stängde av och gick till sängs istället..
Sant och falskt om licensjakt på varg kan ni läsa om här

Inga kommentarer: