fredag 12 augusti 2011

I månens sken.

I kväll har vi haft första träffen i älglaget inför årets jakt. Efter att vi hade beslutat hur jakten skall bedrivas så fick H.A fram korven, som vi grillade till angenäm styrka och smak...

Då vi hade fått i oss ett par korvar, som va starka i smaken, så grenslade jag mina mina apostlahästar och gick hemåt. Gott att man bor mitt i marken.

Jag hade hört nånstans på nätet att de skulle var stjärnfall över Götaland i natt. Jag vet att jag i min ungdom läste mycke om det här med universum.

"En god observatör kan se fyra stjärnfall på en timme..""

Jag vil minnas att när jag spande som mest, så såg jag sex stjärnfall på en kvart..
Men på den korta vägen hem, som kanske tog tjugo minuter att gå, så såg jag två idag. Ska ut ock kolla en stund till mot himmlen..

På grisåteln har de vart lugnt i flera veckor. Men i den natt som
har gått så har de vart en stor en framme..
All majs som läg på marken va borta.. Plus att vid tjäreträt så såg man klövarna från hans bakfötter två meter från trädet när han hade bitit loss barken med betarna.
Inte många grisar som har gnagt 1,20 meter upp på granen...

Hm.. Kan undra hur stor HAN är...




Ha nu alla en trevilg och God helg..

1 kommentar:

Unknown sa...

Du vet den där visan om myran som yrade när den druckit en skvätt öl och stångades mot ett tuggummi.....den galten kommer nog bortifrån mitt håll