tisdag 2 mars 2010

Spår i snön.

Idag på morgonen tog jag en liten extrasväng när jag åkte till jobbet. På en av byvägarna så låg det ett rådjur på vägen. Hade inte så mycke tid på mig då, men jag tog samma väg hem idag. De jag kan förstå, så måste de vara ett lodjur som har slagit rådjuret. De var svårt att hitta några spår, men tyckde jag såg ett par stora fötter jämte släpspåren Rådjuret var släpat minst 15 meter i skogen, och 8 meter på vägen. Nacken var bruten och ena bogen var helt borta.
De är nog de närmanste jag en lodjursjakt iår, för kvoten på ett lodjur i vårat område var redan fylld ikväll.

Ikväll har Peter och jag vart och hämtat ett par storbalar som skall läggas ut till de vilda djuren. De skall vara mycket gott i dom. Både havre, vete, ärtor, korn och klöver. Får hoppas att de skall smaka dom vilda djuren.

Inga kommentarer: