fredag 28 maj 2010

Smultronstället.

För nån vecka sedan ville dom i våran lokalradio som jag lyssnar på, 100,3 mHz, att man skulle tala om var man hade sitt "smultronställe". Då tyckte sonen att "Om man vet var smultronen är, så säger man väl inte de till nån"..

Nä, de har han ju rätt i.
Men ett av mina smultronställen är slottsparken i Gräfsnäs.
Jag brukar åka dit ibland ock gå ett varv eller två..

Lite kul är de å gå samma varv som man gick sist...

Just nu är de så grönt att man tror att kameran fått fnatt.


Motljus gillar jag att fota i.
Jag tycker att det blir "mustiga" bilder då.


Idag på morgonen tog jag en sväng med bilen förbi P.B;s damm.
Fick då se att knipan hade fått sina ungar i vattnet.



På väg hem sedan fick jag se denna "lilla" bock liggandes på ett bra ställe.
Hoppas den ligger på samma ställe den 16 augusti. För då vet jag vem som får hornen..
Var på Ginza här om dagen . Så nu har jag fått denna låt på hjärnan..



Inga kommentarer: