tisdag 25 maj 2010

"Tjuvjakt"

På måndagen hände det lite saker runt om i våran hembygd. Vid 6 tiden på kvällen ringde Hedebonn och sa att han hade sett en lurig bil inne i sin skog. Vad som hände sedan kan ni läsa om här på hans sida.


Jag var hemma vid 21.00 igen. Tyckte nog att jag skulle orka en stund inne på åteln. Hade sett att den har vart besökt dom sista nätterna. Vid halv elva kom det en grävling, som gillade majsen lite för bra. Men han fick bråttom därifrån rätt så snart. Strax därefter så hördes ett knak inne i buskarna, och fram tittade två gristrynen. Såg att den ena grisen inte var så stor, men jag avvaktade lite. Och tur var de. För strax därefter så kom det ut en hög med kulltingar. Men dom var så små att jag knappt såg dom när dom kom fram i halmen under åteln. Kollade en del på den lilla grisen av dom vuxne, tyckte att den kunde vara en liten galt, men jag var inte alls säker på de. Dom var framme ca: tio minuter på åteln innan dom fick vittring på nått konstigt. Dom hade inge större brådska där ifrån, så dom kommer säkert snart tillbaks.
Vi får se om de blir jag eller T.P som sitter där en stund ikväll.

Inga kommentarer: