torsdag 17 juni 2010

Närkontakt...

Ikväll vid 23.00 så gick jag en liten runda med Buck. När vi har 200 meter kvar hem så gena jag höger ner mot "Sommartorpet". Buck söker som vanligt igenom stendravlet halvvägs ner mot torpet. Kanske är de nån iller hemma??

När vi kommer nästan fram till tomtgränsen till "Torpet" så reser Buck raggen å spanar åt höger. Då får ja se att vi har smögit fram mot en grävling. Vi möts på cirka 7 meter. Grimbart blir räddast, och flyr mot torpet. Jag hetsar Buck lite att följa "grisen" i kopplet. Han spårar fram till verandan. Där finns två hål som grävlingen kan ha gömt sig i.. När Buck tittar in i det första, så far grävlingen ut å spottar å fräser åt Buck. Vi går där ifrån. Buck ser lite nöjd ut.
Jag får höra med ägarna till torpet om jag får skjuta grävlingen där. Den kan snart ha förstört mycke annars.

Inga kommentarer: