måndag 21 juni 2010

"Tillfälle erbjudes."

På söndagsmiddagen ringde telefonen. De va P.B som hade fått syn på en gris i sina grödor. Själv satt han på traktorn, så han undra om jag hann att smyga dit. När jag kom fram fick jag se grisen på 300 meters håll. Jag smög strax innanför gärdeskanten tills jag hade cirka 80 meter kvar till grisen. Gick ut på gärdet och kollade.. Då va grisen borta...... Jag som tyckte vinden låg rätt. Stod där och svor för mig själv en stund. Då helt plötsligt, fick jag se ett par öron i havren. Den låg nu ner och åt.. Jag hade ett berg 15 meter ut på gärdet Smög mig dit. Grisen spana åt mitt håll ett par gånger, men ana nog inte att det var en farlig jägare som va på ingång. Efter en minut ställde den sig upp. Strax därefter vred den upp bredsidan. Så de blev ett enkelt skott.

Tack för erbjudandet Peter. Fler bilder kan ni se här.

Nu har min åtel vart besökt tre av dom fyra sista nätterna, så ikväll blir det till att sitta där.

4 kommentarer:

Anders sa...

GRATTIS till dig, ska bli roligt att börja smyga rundor i sädesfälten sen :)

Unknown sa...

Nesten for enkelt:) Bra teamwork...

Fredrik sa...

Smygjakt på gris. Verkar vara en riktigt kul jaktform.
Stort grattis till dig Dan!! Verkar vara en rejäl bit också. Blir mycket grillat i sommar...

Stommen sa...

Grattis, bra med sådana kompisar som ringer om jakt...