fredag 30 juli 2010

Rotablöta.

Ja, nu har de kommit en riktig "rotablöta". 58 millimeter regn på ett dygn. De borde nog räcka för att behöva klippa gräset nästa vecka med.

Idag har de vart lungt i Kvistabo. Va en sväng in till åteln med 60 kilo majs å ärter. Den nya spridarn tycks fungera bra. Den sprider med god fart. Och långt med. Stega upp till 6 meters radie. De är en analog spridare, så man får testa sig fram till spridningstiden. De är två "ryttare" i. Så de sprider lika lång tid båda gångerna. Jag har ställt den på cirka 6 sekunder nu. Kommer nog att öka den tiden lite till hösten när grisarna kommer tillbaks till åteln. Jag tycker den är helt OK. Jag har köpt den på Racerback. Klicka på bilden här under så kommer ni in på deras sida.

Kvällen har jag ägnat åt vapenvård. Bådde jag å "Bettan" blev rätt blöta i går kväll. Och inte såg vi nån gris heller.. Ikväll blir de en bira vid tv´n. Grisarna kan känna sig lugna ikväll.
Såg att de var jaktfältskytte i Halland på söndag. De kanske vore nåt. Alltid kul och träna lite.
Jag håller på och kollar lite på det här att mitt gamla vapenskåp inte är godkännt efter nyår. Tycker att de är lite skit att JAG och många andra som var snabba med att skaffa en "laglig" förvaring ska bli straffade nu. Har hittat en firma i Trollhättan som kommer ut och kollar på säkerhetsskåp och vapenskåp om plåten är tjock nog. Sedan byter dom låstet om de behövs. Kostnad för blir cirka 2500 kronor.Sedan är det bara och skicka ett intyg till länsman så klara vi oss ett tag igen. På detta sätt kan vi blåsa alla vapenhandlare på ett nytt skåp. För jag undrar om det inte är dom som har dragit igång detta.. Jag återkommer med adress och telefonummer när jag pratat med dom.

1 kommentar:

Unknown sa...

Då kanske jag kan komma och gräva dammen framför huset nu när man ser var kanterna skall vara