fredag 13 augusti 2010

"Byt lås och spara pengar."

Kvistabo´n har haft en hård vecka. Efter 4 månaders sjukskrivning så va de i måndags dags att återgå till verkligheten och försöka att börja jobba. Som tur va, så kunde jag börja med 4 timmar per dag. Men de fungerade fint, så på måndag drar vi igång med heltid.

På tisdagen va jag på älgbanan och gjorde ett försök att få ihop en godkänd bronsserie. De lyckades till slut..

Onsdagens begivenhet va "Jaktmässan" hos Nya Vapenaffären i Trollhättan. Kollade in lite på en Garmin Astro. De blir nog en sådan när de nya halsbandet släpps i slutet av augusti.

Där i vapenaffären fick jag adressen till Dalek Låsservice. Så jag tog den vägen hem.

Han nästan suckade när jag talde om problemet jag hade med mitt vapenskåp.
Efter en stunds disuterande, så sa han att jag va "den tredje i dag, och dom ringer från Wärmland me å vill ha hjälp.." Så ja tala om för honom att dom hade fått en gratis annons i JJ..
De visade sig att vi med dom gamla skåpen kan byta lås hos dom. Jag har inte fått nått pris på de än, då han som va bäst på vapenskåp hade semester tills onsdag.
Men det tycks räcka med 2500 cirka. Så har jag lurat vapenhandlarn på 8000......

Hoppas ni alla får en trevlig helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rätta takter! De 8000 kan du ju satsa på ammunition och annat roligt istället! ;)