fredag 13 februari 2009

Slut på fullmånen!

Så har då månen gått över till nedan.

Jag satt en stund inne vid jaktstugan och vakade igår kväll. Jag var där mellan 19.00-21.00. Måste ju sova en stund om man ska orka opp klockan 05.00 för att komma i tid till jobbet..

Ska jobba imorgon lördag med. Fullt upp på jobbet en månad till. Sedan får vi se vad som händer..

Jag kanske sitter ett par timmar på lördag kväll. Jag var där inne nyss och kollade på åtel´n.
Det såg ut som att han hade vart en eller två grisar där i natt efter jag åkte hem.
Det var även nytt bök nere i "byn" som hade tillkommit i natt

2007-01-08

Jag lägger in en gammal bild så länge. Den är två år. Det är Buck´s första uppspårade gris. Skytten är en god vän till mig, så det är inte på våra marker. Gyltan hade inte gått så långt, men utan hund hade det vart svårt att hitta den i granplanteringen. Inge fel på skottet, men 95 meter gick hon ändå.

3 kommentarer:

Isac´s JaktBlogg sa...

Du får väl ``kvista´´ förbi om ni kommer ner i sommar. Kan behöva lite goda råd vad gäller grisa-jakten. Har tänkt skjuta mig ett par rejäla galtar till hösten. Har ännu ingen pigdog men det skall rådas bot på....

Kvistabo´n. sa...

Jag kommer gärna förbi. Vad det gäller gresjakten har du säkert mer erfarenhet än jag har.. / Kvistabo´n.
kvistabo@gmail.com

U.R sa...

Kvistar´n
Äng funkar det att jaga ett tag till... så länge man har snö och inte för långt till åteln.. :)

Isac, jag nog ev ett förslag på hund till dig.. ;)
Jagar ju till och från i dina trakter. Och snart kommer jag vara och härja runt ut med kusten i dina trakter och leta havsöringar. Polaren hade fått tre hyggliga förra helgen!