fredag 4 februari 2011

Möten under veckan.

Under veckan som har gått det varit många intressanta möten.

På tisdagen hade vi styrelsemöte i älgskötselområdet. På dom mötena har vi alltid lika kul. Många frågor kommer upp under dessa kvällar. Lite märkligt är det dock att Kvistabo'n tjötar mest...... Tack Kenneth för dom goda semlorna.

På torsdagskvällen var jag jag en av två reppresanter från PR-Kronviltsskötsel på Logården i Grästorp på en mycket intressant föreläsning. Anders Jarnemo från från Grimsö höll ett fantasiskt föredrag om kronviltet. Tycker vi att älgen är svår att förvalta, så är det noll mot kronet. Tycks inte vara svårt att skjuta en kronviltsstam i sank..


Men nu kommer vi till veckans fredagsmöte.

Efter att jag vart i Nossebro och köpt "korv" med tilltugg, så händer det ibland att jag tar vägen över "skogen" hem.

Förra veckan tog jag också denna väg hem, och då mötte jag en glad lärka i en monsunvind..

Men idag när jag kom samma väg, så fick jag se något stort just vid telemasten på våra jaktmarker. Jag såg att spännvidden på denna fågel va lite större än vad jag sett förut.
Minst 150 centimeter tyckde jag då. Den flög bakom en skog så jag fick hasta i väg med bilen cirka 700 meter. Japp, där kom den igen. Tyckde fortfarande att den såg stor ut. Och just när den kom över "Teleautomaten" så kom det en korp och skulle jaga bort denna stora fågel...

De va då som jag blev helt övertygad. Korpen som är en stor fågel, hade ju inte större vingbredd än ena vinge på denna stora best.

Jag är ingen expert på örn. Men efter att ha läst på lite nu ikväll, så är jag helt övertygad att det var en Kungsörn. Bilden här är från nätet. Synd man inte har kameran med i bilen lite mer.......

1 kommentar:

Unknown sa...

Är det inte lite tidigt med semlor