lördag 15 november 2008

Budget tips.



Lördagen har jag ägnat åt att kolla upp mina grisåtlar.


Den vid Björkemad har inte vartit besökt under den gångna natten.
All majs som jag la ut igår fanns kvar.
Jag tjära upp granen som var väl använd.
Vad jag inte såg igår kväll va att det fanns stora spår där. En galt??
Jo så är det nog. Vad jag kunnde bedömma så väger han nog mist
150 Kg.


När jag var där uppe och kollade så fick jag ett sms från Erik att hinken var vält i Godhem.

Jag åkte även dit och tjära de trät.
Där hade dom vart framme inatt.
Jag kör med en budgetvariant av foder spridare. Jag ställer en hink "uppner".
Lite majs under den, och lite runt den.
När grisera väl är där, kan dom inte låta bli att även kolla under hinken.
Man får kolla ofta, men när den väl är vält vet man grisera har vart där.
Bilden är tagen med min mobil, därför lite sämre kvalité.
Under vintern ska de byggas två nya pass.
Dom kommer att bli väl isolerade. De första ska vi sätta i Godhem.
Sedan blir det ett i Björkemad med..
Erik sitter ock kollar vid Godhem ikväll. Hoppas han får skjuta en gris där. Jag sa till honom att dom kommer vid 11 tiden på kvällen..
Vi hoppas..
Grisera kom klockan 23.26 sms'a Erik nyss.
Hoppas han kan skjuta..

Inga kommentarer: