fredag 14 november 2008

Grisåtel.




Så har då månen gått över till nedan.

Jag var ute och kollade båda mina åtlar ikväll.

Grisera hade varit framme både i Godhem och Björkemad under den gångna natten.
Synd att jag inte gick ut och satt en stund igår kväll.
Men det är ju så som jakten är.. "Efterklok är alltid lätt att vara".

Under lördagen ska jag ut och stryka på mer tjära. Jag tror att de drar lika mycke som majsen..
Dom har inte varit så noga med att "skubba" sig på tjäran den sista tiden. Men inatt har dom gjort de på bägge åtlarna.
Alla kan ju inte ha samma tur som Vegard när man ska vaka gris.
Gå in på hans sida får ni se.

Här är en bild på en gristavla som jag och Andreas provsköt på häromveckan.
Vi sköt med min 8*57 JS. På den har jag en gammal Aimpoint. Så den är gjord för korta och snabba skott. Bild på den kommer inom kort.
Hållet va inte så långt.

Men övning är ju aldrig fel. Andreas sköt 6 skott. Han lär nog bli en god skytt.




Inga kommentarer: