fredag 7 november 2008



Här är en bild på den först vuxna grisen som är skjuten i vårt lag.


Den sköts på Hede den 2 juli.

Givetvisvar de jaktledarn som sköt den med sin 30-06..


Galten kom och smög in från min vänstra sida. Han va lite nervös. För han va bara 19 meter från mitt öppna torn. Jag tror inte att han fick nån vittring från mig, utan han va bara försiktig.


Han gick förbi åteln och tillbaka in igen till "tjäreträt".

"Jävlar" tänkte jag då.

Jag satt som en stenstod. Då gick han ut på vägen igen. Han sprang upp till betmassan som låg 60 meter bort mot vändplan. När han vände upp sin bredsida lät jag min 30-06 höras över nejden. Skottet tog lite högt. Men det gick bra. Han föll framlänges och blev på plats.


Under året en kullting och två galtar hittills skjutits.

Inga kommentarer: