fredag 7 november 2008



Denna 50 kg galt sköts den 16 augusti strax söder om Kvistabo.

Jag var den 13 augusti ute och kolla om de kanske kom ut nån grävling eller räv som gick att skjuta vid gamla "Broma flygplats".

Gissa om jag blev lite förvånad när det kom en stor ledarsugga + 2 mindre suggor + minst 12 kultingar uppe ifrån Sågarn's pass.

Lördagen den 16/8 är ju för alla en stor dag.

Det är ju bockpremiär då.

Jag har med åren blivet nästan rådjursren...Har nog inte skjutit nån bock sen 2002??

Ska kolla de.

Men jag gick ut å satte mig i mitt uppställda stegtorn.

Jag hade inte suttit där mer än en halvtimme innan jag hörde grisera grymta mellan Lutande ock Sågarns.

De tog bara en kvart så kom dom ut. Men de va ju inte samma som jag såg i onsdags..

De som kom ut var 5 lika stora..

Jag så att de inte va några kulltingar, utan"fjolingar"

När denna som är på bilden blev synlig i mitt sikte, lät jag min 30-06 Laupa Mega gå iväg..

Samma som sist, lite högt.

Men dom går inte så långt då..

Inga kommentarer: