tisdag 28 april 2009

I häggens tid.

I går natt hade grisarna varit rätt när våran tomt. Så här såg det ut i klövern på viltåkern 200 meter hemifrån. Persson satt där i går kväll och spanade lite. Jag for in till jaktstugan och satte mig, för de har vart en ensam framme där ett par nätter och kikat runt lite.



Strax efter nio kom det ett SMS från Persson att han hade gris på gärdet. Det var tre suggor och åtta kulltingar. Dom kom dock inte i håll för honom. Var inne på 120 meter som närmast sa han.
Inne vid stugan va de lungt. De kom en regnskur vid halvtiotiden, så mörket kom snabbt. Jag smyger nog ut lite på gärdet ikväll och kollar.


Fick bild på ett par älgar på vägen hem från jobbet i dag.


Den här höll på att springa på mig när jag hade gått ur bilen för att få kort på den övre här.

Inga kommentarer: