lördag 18 april 2009

Vårsådd och saltsten.

Efter ett tips från http://jaktsnack.blogspot.com/2009/04/varbruk-ifran-stan.html ville även jag prova att så lite majs. Det är ju ingen fodermajs, men de ska bli kul å se hur det blir.


Jag sådde redan som tolvåring sockermajs i Kvistabo. Den växte och blev jättehög. Jag är ju inte så lång nu heller, men minns att den blev högre än mig redan då.
Jag kokade den och åt med smör på, minns jag. Kanongott..


Har idag även kört ut en saltsten till våran gammla villtåker.
Får se om vi kan få sått lite där igen innan midsommar..
Havre duger säkert både till älgen och dom nya svinen.

Sitter och funderar lite på vildsvinen...
Redan på det första året med griser här så har vi lyckats skjuta lika många svin som älgar på ett år. Fyra stycken på 1000 ha. Hur blir det då när det blir gott om vildsvin här.
Det sägs att om några år skjuts det fler svin än älg i hela vårt land.
Vi lär ju vara där redan nästa år..

2 kommentarer:

Magnus, the blogman sa...

Här växer majsen så det knakar....

Sara sa...

Åh, vad läckert att så majs. Älskar majs!Undrar just om det skulle fungera här uppe...