fredag 31 juli 2009

Sista dagen.

Så kom då denna dag till slut. Den sista på min semester. Vad jag har längtat efter den..

Har fått jagat en del gris, och även skjutit en. Den skrev jag om här. http://kvistabo.blogspot.com/2009/07/vetegris.html

Igår satt jag ut en lite stund. Hade tre älgtjurar "i pass". En fyrataggare. en sjutaggare och en åttataggare. Inte dåligt på dessa breddgrader. T.P satt med ute och såg två tjurar. En sextaggare och minst en fyrataggare sa han.


Så på måndag går man åter in i den gråa vardagen. Man får leva på minnen tills nästa semester. Denna bilden är tagen på Brösarps norra backar. Dit åker vi varje gång vi är nere i Abbekås Det är vackert där tycker jag. Nu ska jag in till åteln vid jaktstuga å kolla. Har varit dåligt med gris där det sista. Dom har väl mycke annat gott och äta, vete och andra sädeslag.

Idag har jag fyllt Eriks betar med parafin. Får se om jag får monterat dom på skölden ikväll.

http://fredrikrinaldo.blogspot.com/ undrade ju för ett tag sedan om jag har bedömt dom 18 centimeters betarna. Det har jag inte gjort. Men vad jag har kunnat läsa mig fram till, så fattas det en hel del upp till brons. Jag tror inte att det är någon ide att bedöma några som är under 20 cm..

Inga kommentarer: